Projekt Višejezičnost u digitalnom i multukulturalnom okruženju
Autor: Valentina Buden Šlibar, 14. 2. 2019.
Srednja škola Zlatar, Krapina i Ivanec partneri su Upravnoj školi Zagreb u EU projektu koji se provodi od 30. 11. 2017. do 30. 11. 2019. Projekt potiče učenike u višejezičnoj, digitalnoj i multikulturalnoj pismenosti. Cilj je projekta povećati kapacitete škola razvojem i provedbom kurikuluma jedne izvannastavne aktivnosti iz njemačkog jezika i kurikuluma iz njemačkog, engleskog i talijanskog jezika. Projekt se provodi prema kurikulumima u čijoj su izradi sudjelovale nastavnice za Njemački jezik - prof. Nataša Krajačić i prof. Ana Rihtarić, za Engleski jezik - prof. Tanja Milčić i za Talijanski jezik - prof. Ana Stinčić. Kao suradnice u projektu sudjelovale su i dipl. iur. Ivanka Ferišak, za obradu pravnih sadržaja, a dipl.inf. Vesna Pisačić za digitalizaciju sadržaja. U projekt se uključilo, prema vlastitim interesima, ukupno 43 učenika. Opširnije pročitajte pod više.
Iz Njemačkog jezika u digitalnom i multikulturalnom okruženju nastavnica Rihtarić obrađivala je teme Umwelt (Okoliš), Sehenswürdigkeiten (Znamenitosti), Feste und Bräuche (Blagdani i običaji), a trenutno se obrađuje tema Musik (Glazba).
U sklopu teme Umwelt učenici su izradili plakat, PowerPoint prezentaciju o vremenskim nepogodama i video o klimatskim promjenama. Dio teme Sehenswürdigkeiten odrađen je u sklopu terenske nastave u Klagenfurtu. Učenici su materijale prikupljene na terenu prikazali u obliku videozapisa koje su zatim prezentirali na satu, a sudjelovali su i u izradi zadataka za one učenike koji ne pohađaju fakultativnu nastavu.
Dio teme Feste und Bräuche obrađen je u sklopu našeg božićnog sajma. Uz navedeno, učenici su rješavali zadatke na platformi Loomen u vidu testova, zadaća i sl.
Szenlit – scensko literarna grupa, pod vodstvom nastavnice Nataše Krajačić, provodila je aktivnosti vezane uz sudjelovanje na natjecanju Max sucht den Superstar 2018.(osvojeno 3. mjesta), terenske nastave u Klagenfurt te školskog „Božićnog sajma dobrih želja i veselja“. Grupa je sada u pripremi novog scenskog nastupa kojim će se predstaviti na predstojećim događanjima te priredbama natjecateljskog karaktera (Max sucht den Superstar 2019). Pred njima je i realizacija posjeta Goethe –Institutu u Zagrebu te sudjelovanje u projektnom danu Instituta. Tijekom nastave iz fakultativnoga predmeta Engleski jezik u digitalnom i multikulturalnom okruženju nastavnica Tanja Milčić s učenicima je obradila teme vezane uz identitet, pri čemu su učenici uz pomoć različitih zadataka, tekstualnih i video materijala osvijestili kompleksnost pojma identiteta (osobni identitet, društveni, kulturni, itd.). U sklopu iste teme učenici su na terenskoj nastavi u Klagenfurtu imali priliku iskustveno doživjeti drugu i drugačiju kulturu, a kao rezultat izradili su plakate na kojima su prikazali sličnosti i razlike između austrijske i hrvatske kulture u pogledu božićnih običaja i ponude u blagdansko doba. Nadalje, u tijeku same nastave i obrade drugih tema bliskih učeničkim interesima (moda, sport, lifestyle, itd.), učenici razvijaju digitalne kompetencije rješavajući zadatke na Loomenu, kao i kritičko mišljenje pronalazeći relevantne informacije ovisno o temi koja se obrađuje ili određenom zadatku. Također, zahvaljujući načinu na koji je ustrojena fakultativna nastava ovoga predmeta, učenici često imaju priliku kreativno se izražavati, a istovremeno i koristiti se engleskim jezikom, što uvelike doprinosi razvoju njihovih vještina služenja jezikom na svim razinama, kao i formiranju i otkrivanju vlastitoga identiteta. U sklopu fakultativne nastave iz predmeta Talijanski jezik u digitalnom i multikulturalnom okruženju, pod mentorstvom nastavnice Ane Stinčić, učenici su obradili teme vezane uz položaj Italije, regije, politički sustav te kulturne znamenitosti. Nadalje, obrađivala se tema vezana uz stereotipe i predrasude, svijet na mreži, književnost i likovnu umjetnost. Na taj su se način učenici upoznali s geografskim, kulturološkim i političkim obilježjima Italije, razvili stav o važnosti prihvaćanja i uvažavanja međukulturalnih i međuljudskih odnosa. Osim toga, upoznali su se s glavnim predstavnicima talijanske glazbene scene te bitnim talijanskim književnicima i njihovim djelima te su povezivali umjetnička remek-djela s njihovim tvorcima. Koristeći Loomen, tj. digitalne alate učenici su razvijali vlastite digitalne kompetencije, vještine suradničkog učenja i komunikacijske vještine. Nastavnice naše škole, u suradnji s ostalim nastavnicima u projektu, izradile su priručnike za nastavnike i materijale za učenike putem online alata za izradu elektroničkih obrazovnih sadržaja Loomen. Novi nastavni sadržaji i metode kod učenika razvijaju višejezične vještine i vještine samostalnog upravljanja potragom za informacijama te procesom stvaranja informacijskih proizvoda. |
|
« Srpanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |